Elk van ons heeft zijn eigen werkdomeinen.
Onder "WIE" vindt u hierover meer details.
Wij beogen om aan een professioneel cliënteel een all round juridische service te bieden, die complementair is aan de andere gebruikelijke dienstverleners (notaris, accountant).
Deze dienstverlening voor ondernemingen omvat alle aspecten van het economische leven van de onderneming van begin tot einde.
Wij kunnen bijstand verlenen bij alle contractuele zaken waar zij mee geconfronteerd worden in de relaties met leveranciers en klanten.
Ons particulier cliënteel staan wij bij in een aantal materies: huur, contracten en burgerlijke aansprakelijkheid met inbegrip van verkeerszaken.
In elk dossier is het persoonlijke en permanente contact met de cliënt cruciaal.Wij overleggen over de te voeren strategie en noodzakelijke bijsturingen daarvan.
De vertrouwensrelatie is de essentie van uw beroep op een advocaat. Zonder het nodige vertrouwen, kan de relatie niet vruchtbaar verlopen en kan zij stopgezet worden op elk moment.
De client kan bij ons terecht met al zijn bekommernissen rond de problematiek die zich voordoet. Zij worden in alle vertrouwen en discretie behandeld.
Beroepsgeheim en confidentialiteit zijn belangrijke troeven, omdat zij toelaten om zelfs in het heetst van een juridische strijd, toch nog mogelijkheden af te tasten om conflicten te beëindigen met zo weinig mogelijk kosten en complicaties.
De cliënt krijgt transparant zicht op alle belangrijke stappen die worden ondernomen.
Van zijn kant wordt van de cliënt verwacht dat hij ons stipt en spontaan informeert over alle evoluties en feitelijke gegevens die van belang zijn voor een verdere behandeling van het dossier. Alle briefwisseling die de cliënt omtrent een dossier van derden ontvangt, en zeker alle gerechtsdeurwaardersexploten, moeten zonder uitstel overgemaakt worden om gepaste reactie mogelijk te maken. Laattijdige doorsturing kan leiden tot complicaties of meerkosten, of zelfs onherstelbare schade.
Wij beschikken over juridische software en een in house bibliotheek met boeken en tijdschriften die eerder verwacht zouden worden in een groot kantoor.
Wij vinden het dan ook essentieel om voor elk dossier te kunnen terugvallen op de meest recente stand van zaken in wetgeving, rechtspraak en rechtsleer.
Door ruim te voldoen aan onze deontologische plichten van permanente bijscholing, maar ook door voortdurende zelfstudie in functie van de lopende dossiers, zorgen wij ervoor dat onze bijstand altijd deskundig en up-to-date blijft.
Indien nodig, kunnen wij een beroep doen op gespecialiseerde bijstand van andere professionals met wie wij vaak reeds jaren samenwerken : accountants, architecten, gerechtsdeurwaarders, vertalers, experten of collega’s advocaten. De cliënt wordt hierover op voorhand ingelicht.
Wij streven ook naar optimale samenwerking met de andere dienstverleners die de cliënt zelf aanbrengt en vertrouwt (accountants, revisoren, notarissen), elk voor zijn specialiteit, om dubbel werk en dubbele rekeningen te vermijden…
Voor sommige taken werken wij met externe medewerkers, die vertrouwd zijn met onze aanpak en die dezelfde principes van dienstverlening onderschrijven. De cliënt gaat akkoord met de inschakeling van zulke externe medewerkers, die echter nooit de leiding en strategie van het dossier overnemen.
In vakgebieden die wij zelf niet beoefenen, zoals personen- en familierecht, fiscaliteit en strafrecht (met uitzondering van verkeersrecht), zullen wij ons cliënteel graag doorverwijzen naar gespecialiseerde collega’s advocaten in wiens dienstverlening wij vertrouwen stellen.